Summa sidvisningar

fredag 13 december 2013

Funderar!


Vad är det för drifter som driver människan? Ja överlevnadsinstinkt är väl en, men sen när man inser att man kommer att överleva, vad driver en då? Mina barn så klart, vill ju se dom bli vuxna.

 

Men för vems skull försöker jag så envetet gå ner i vikt? För vems skull ställer jag klockan på 07:30 för att gå upp en fredag för att gå på frivillig träning? För vems skull ökar jag självmant på tiden på löpandet varje gång?  

 

Jag har slutat vara duktig, jag tror att min jakt på bekräftelse var en av anledningarna till min hjärnblödning. Så nu för tiden räcker det med att jag vet med mig själv att jag gjort mitt yttersta.

 

Det är en grymt skön känsla att jag vet innerst inne att jag är bra och att jag duger, och att det räcker bra med att jag tycker om mig själv.