Summa sidvisningar

torsdag 3 juli 2014

Idiot Idiot Idiot Idiot

Herregud, hur många skruvar har jag tappat? Efter att ha bett halva familjen om hjälp att hämta mina vunna auktioner så insåg jag att den här SISTA (lovar aldrig mer) måste jag hämta själv.

Paketet skulle hämtas ut i magasin 6 i Frihamnen. Ja precis Frihamnen i ett magasin, men men! Bokade färdtjänst och tyckte jag var smart som bokade returen samtidigt! Ni som någon gång varit där vet hur det ser ut! Tog ett tag för min taxisnubbe att hitta rätt. Ingången låg uppe på en lastkaj, han är snäll och bär min rulle uppför ståltrappan och vinkar hej då! 

Jag går utmed kajen  och hittar ståldörr 6, Hur ska jag komma in där med rulle? Som tur är kommer  en snubbe som håller upp dörren! Väl inne ska jag upp en trappa, finns hiss, ja eller vad man ska kalla det, en tung dörr som inte går att ställa upp med automatisk skjutdörr bakom, tog en bra stund att komma på. Väl uppe (och ute ur hissen) befinner jag mig på ett jättelager, längst bort står en kille och pratar i telefon, jag ställer mig snällt och väntar, då ringer mobben! Hej, jag står och väntar med din taxi! Jaha, och jag har inte ens hunnit röka ännu! Efter mycket om och men får jag mina 4 mässingskålar (ja du läste rätt) Han ställer ner dom snällt på rulle och jag börjar ta mig tillbaka. Lite trixigt med hissen och dörren och alla tunga skålar! Väl ute på kajen ser jag min nu mer väldigt irriterade taxichaufför, jag ber honom att snällt köra runt hörnet där trappan finns. Får be ännu snällare att han ska komma upp och bära ner mina skålar och rulle-

För första gången på 6 år ger jag en färdtjänstchaufför dricks, det var han värd!

Hoppas jag tjänar mycket på mina skålar nu!