Summa sidvisningar

onsdag 3 september 2014

Gissa hur gott det var att få tända första ciggen

hemma efter 2 dygn? Ja den satt fint! Ja jag vet, men jag är ju odödlig så det så! Men vilken underbar familj jag har! Fast det visste jag ju redan, Sophia hibbiscrubbade mig på ryggen kvällen före, rakade av håret, bäddade rent i sängrn, sov kvar klev snällt upp 05:00 för att göra om hela proceduren. Skjutsade in mig till KS, satt kvar och väntade under operationen och pysslade om mig när jag kom tbx från uppvaket. Men jag var rätt pigg, fick lite morfin mot smärtan  men mådde 100 gr bättre än jag trodde. Gick tom en sväng i korridoren med Sophia

Fick dela rum med en förvirrad tant på 95 år som opererat foten och inte fick gå upp.  Hon ömsom grät ömsom yrade och jag fick ringa på larmet åt henne var 20:e minut då hon behövde bäcken. Hade till råga på allt fått urinvägsinfektion också! Men tanten gjorde min dag, När jag hasade förbi henne idag med mitt bandage runt huvudet säger hon .Du är så söt! Men lilla tanten! Tack säger jag, ja du är en god människa säger tanten, wow You made my day, lilla tant:)

Läkaren kommer vi 8 och kollar läget. Han har tagit bort både gamla och nya protesen och det ser bra ut. Jag behöver ingen hjälm såvida jag inte utsätter mig från vassa saker in huvudet. Och än så länge ingen antibiotika, allt såg fint ut men prover skickade till labb. Och jag får åka hem:)

Ser när jag går på toa att det rinner lite vid ögat, ber en personal kolla och jag tar av mig bandagehjälmen
Usch den såg ju inte så trevlig ut. Passade på att fota huvudet också


Tror ni inte att jag fått ¨sådana där jäkla häftklammrar igen! Dom gör ju så förbannat ont att ta bort! Men hem får jag åka, mamsen och papsen kommer och hämtar. Väl hemma kommer Frida och lagar lunch
Och Maddo kommer med en blomma
 
Jaja, nu är det gjort, skönt! Och jag mår riktigt bra