Summa sidvisningar

tisdag 11 november 2014

Puh!

Alla (nästan) bara skäller och gnäller på vården och försäkringskassan, utom jag! Eller har jag bara tur? Jag har haft och har en utomordentligt bra vård, tycker att nästan alla är proffsiga och gör sitt yttersta.

Nu till FK, vi har ju haft mycket med varandra att göra dom senaste 6 åren. Har bytt handläggare säkert 50 gånger MEN, har hittills inte haft en enda otrevlig eller okunnig handläggare! Fick ett brev för ett par veckor sedan att idag skulle vi ha ett telemöte angående handikapp-ersättningen jag har. Blev så klart jättenervös, beslutet godkändes för 5 år sedan och jag får en summa varje månad jag inte skulle klara mig utan.

Men förberedde mig noga och tog fram alla uppgifter på kostnader jag har. Satt i möte i 40 minuter med en jättetrevlig handläggare som minutiöst gick igenom varje post. Hon lovar att ringa mig när hon räknat klart så jag skulle slippa oroa mig mera. Ringer upp efter en timme och säger att ersättningen blir oförändrad. TACK, Jag blir så lättad!