Summa sidvisningar

fredag 12 december 2014

Min fuckade kropp!

Efter att snart levt i 7 år med min "nya" strokeskadade kropp så fattar jag fortfarande inte hur den fungerar!

När jag kom hem efter 10 månader på sjukhus vägde jag 69,7 

lika mycket som jag gjorde när jag gifte mig för 20 år sedan. Jätteskönt det var verkligen perfekt! Nu hade jag haft tuffa tider med mycket dropp och ingen aptit så det var ju inte den ultimata bantningskuren;(

Jag har alltid i hela mitt vuxna liv kämpat med vikten, otaliga är alla olika dieter och tidiga mornar med motions simning innan jobbet och raska promenader med stavar. En gång gick jag ner 18 kg med viktväktarna, lycka!

Men säg den lycka som består! Efter hemgången från sjukhuset började kilona smyga sig på. Inte så konstigt då jag knappt rör på mig.

Provade 5:2, LCHF, GI Alla med samma resultat YR matt i kroppen, mådde skit (kändes som att jag inte druckit och ätit på en vecka, den känslan).

Men så visar det sig att jag åter igen måste ta bort skallbenet och gå i 2 månader med ett "halvt" huvud


Då skiter jag i allt. Plötsligt börjar jag köpa fikabröd (som jag aldrig varit särskilt förtjust i) Frossar i fet mat, äter verkligen allt jag vet är helt fel. Men så destruktiv var jag. Ökade dessutom på mina antidepp-piller som också gör att man år upp i vikt. I 2 månader levde jag så. struntade i allt och känner mig som världens fulaste, fetaste och missbildade person.
 
Men vaknar upp på KS med ett nytt skallben och operationen har gått jättebra. Innan utskrivning vill dom väga mig 103 kg ETTHUNDRATRE kg. Så mycket har jag aldrig vägt inte ens som gravid! Men vad hade jag förväntat mig?  Så jäkla dumt och destruktivt!
 
Inser att det här går inte, måste ta tag i mitt liv. Men vilken uppförsbacke (som att det inte räckte ändå?) Men är det något jag är så är det envis! Så sagt och gjort går tillbaka till ruta ett, anmäler mig på nätet till viktväktarna och börjar följa deras kostråd med pasta, bröd, potatis allt jag undvikit dom senaste 2 åren innan operation. Plötsligt svarar kroppen och jag mår bra;)
 
Idag var första veckovägningen 99,6 kg och guldstjärna;)

Så lycklig över att äntligen hitta en metod som funkar för mig, nu är det "bara" 20-30 kg kvar!
 
Nu kanske du tycker att jag är puckad som berättar om min vikt så här offentligt, men jag bjuder på det. Kanske att jag kan jag motivera någon annan i min sits. I fortsättningen kommer jag att berätta varje fredag veckans resultat på min nya långa resa!