Summa sidvisningar

torsdag 19 februari 2015

Skitdag!

När skrev jag något positivt sist? Frågar mig hur länge jag måste stå ut med den här skiten? Min gulliga sköterska från KS ringer.

 -Anna, provet du lämnade på sårvätskan räckte inte till ett prov, och kan du komma hit? Tomas vill också titta på ditt hål, Tomas är den andra läkaren i mitt team! Då bryter jag ihop, min gulliga sjuksköterska får sig en rejäl avhyvling!
- Men för i helvete säger jag. Du har ju fotat hålet och Kalle (läkare 1 i teamet)tittade på det igår. Jag orkar inte mer nu skiter jag i det här, säger jag och bryter ihop. Då bryts samtalet, gulliga sköterskan fick nog! Jag bestämmer mig för att nu får det vara nog! Här blir det inga fler operationer, jag får gå omkring med två hål i huvudet, jag orkar verkligen inte mer.

Hoppar in i duschen och tvättar håret försiktigt med mitt bebisschampo. Det gör ont när jag sköljer ur. När jag tittar mig i spegeln efteråt ser jag ett stort hål (som en 50-öring) mitt på huvudet med gul plast i, protesen! Men vad faan så här kan jag ju inte ha det!

Ringer upp min f.d gulliga sköterska, säger att jag kommer väl då, förlåt!

Orka, orka, orka, vart faan ska jag hitta den, orken alltså?
-