Summa sidvisningar

onsdag 25 mars 2015

Lång dag!

Dags för återbesök på KS skulle träffa min favoritsköterska obs hon är inte f,d längre)  Allt ser bra ut förutom det lilla lilla hålet som inte vill läka, I ett sista desperat försök så ska nu Doris få bo hos Maddo i några veckor och i morgon har jag en extrastädning samt vädra och byta sängkläder, Ingen vet vad det beror på allt ser så fint ut men det lilla lilla hålet vill inte gå ihop!

I dag var det mamma som skjutsade så hon var med när jag skulle genomgå fas6 i forskningsprojektet. Först var det 4 A4 sidor med frågor jag skulle besvara själv. Det var allt från sov-vanor till smärtsgradering, Sedan följde en massa muntliga frågor och tester. Nu sattes verkligen minnet på prov, jag har ju gjort liknande tester ett antal gånger nu och jag känner mig rejält överkörd efteråt, men det gick rätt ok. Det var kul att morsan var med, nu fick hon se lite mer av min nya värld!

 Efter KS var det raka spåret till DS dags för botox. Räknade ut idag  att det är ca 24:e gången jag fick botox i vaden (var 4:e månad x 8 år) Och det gör bara ondare och ondare för varje gång. Då kan ju en novis tycka att det är bra att känseln är på väg tillbaka men så är det verkligen inte. Men får jag inte injektionerna regelbundet då får jag ont, så det är bara att masa sig dit. Förklarade att jag börjat få ont i skitfoten, går ju utåt med den. Inte konstigt att kroppen säger ifrån till slut, Jag har ju varit så glad för att jag kunnat gå utan skena i snart 1 år. Men Dr Kullander tog mig snabbt ner på jorden (IGEN) Jo jag vet. måste acceptera dom hjälpmedel jag har och försöka gilla läget. I morgon börjar jag med skenan igen och i värsta fall får jag gå med skor och skena även inne tills det rättar till sig!

Somnade som en stock när jag kom hem, hann sova en timme så kommer snälla Maddo för att hämta Doris, när jag vaknar är jag dunderförkyld, inte konstigt att det gått på halvfart idag. Men det är ju perfa att bli vårförkyld nu, jag tränar ju ändå inte!