Summa sidvisningar

tisdag 14 april 2015

Och igen

Funderar på hur många operationer jag gjort i år? Är inte säker men tror att fredagens operation blir den 4:e. Var lite nervös inför dagens läkarbesök på KS, Jo jag var där idag igen! 

Anledningen till dagens besök på plastikavdelningen var för att tillsammans med en neuroläkare bestämma om shunten kunde tas bort. Väl inne i undersökningsrummet väntar min sköterska och min läkare , men ingen neuroläkare? Jaha vad nu? Jo min läkare förklarar att dom haft ett telemöte angående mig? Men vad fint:(

Enligt boken ska protesen tas bort, gå utan skallben i 2 månader sedan se hur det ser ut!
MEN JAG VET, kom till saken! Jag känner mig smått frusterad. Men säger jag, jag vill inte, vill inte, tänker inte göra om den resan, plocka ut shunt-helvetet nu.
OK, säger han, patienten har alltid rätt? Jag fattar nada, men vill han lägga ansvaret på mig så fine, gör bara som jag vill! Så på fredag ska shunten plockas bort och alla 4 hålen ska lappas ihop. Jag bara vet att det kommer att fungera den här gången, jag bara vet!