Summa sidvisningar

tisdag 21 april 2015

Vill inte

ha en gnällblogg, men jag kan ju inte ljuga! Det var så skönt att sova i egen säng! Kudden var ren och fin när jag vaknade YIPPI! Gick upp och fixade kaffe och käkade 2 knäckemackor. Duschade
(ja igen, skönt!) Sen drog någon ur proppen. Kände mig helt däckad och fattade nada! Sophia kom förbi för att kramas lite samtidigt kommer distriktsköterskan för omläggning! Hon tar blodtrycket på mig, 3 gånger på raken HÖGT! Förklaring till att jag kände mig däckad. Men kompresserna är rena och fina:)

Blir ju lite orolig, vet ju att det är farligt med högt tryck, varning för ny blödning! Ringer min fd favoritsköterska på KS som säger åt mig att ringa min husläkare, ja många är dom med olika ansvarsområden. Får en tid på em och som på en osynlig beställning kommer Madeléne. Hon tar hand om alla paket som skulle skickas och skjutsar mig till husläkaren som skäller lite lätt på mig. Jag har käkat morfintabletter så länge nu och blir orolig för att jag ska bli beroende så idag slutade jag tvärt med dom, tog bara alvedon+ipren 

Men så kan man visst inte göra. Men jag vet inte om det var därför trycket sköt iväg, nya blodtryckstabletter utskrivna. Men tydligen ska man fasa ut starka smärtstillande och inte sluta tvärt, nähä. Men jag behöver inte vara orolig, däremot är det bra om jag tar morfintabletter morgon + kväll. Lite snäll mot sig själv ska man visst vara! Orkade gå med att handla lite efteråt, men tyvärr började såret vid örat läcka efter det