Summa sidvisningar

fredag 1 maj 2015

Hur är det möjligt?

Vågar knappt titta i spegeln, bara väntar på en stor varblodpöl! Men kompressen är fortfarande vit ren och fin! Detta efter 3 antibiotika-piller. Har inte tagit en enda värktablett i dag ;)

När PR-vård kom i morse (helgpersonal) så var det ytterligare en för mig ny sjuksköterska. Jaha sa hon glatt, nu ska vi se! Jag hade precis duschat och tvättat håret. Men säger hon -vad vill du att jag ska göra? Det ser ju jättefint ut! Inte en endaste liten pilledutt hade runnit! Hmmmm jag, vi gör väl som innan, spola ,luft-torka, nya kompresser. Hon fixade och säger -det här var dagens enklaste besök! Jag kände mig lite fånig, är ju inte van vid den här situationen! Nu har jag tur, det blir samma sköterska hela helgen, det är bra då slipper jag visa och förklara igen!

Jag tänker ta ut all lycka i förskott, det kommer att bli bra nu. Pronto!