Summa sidvisningar

torsdag 27 augusti 2015

Orka!

Min favoritsköterska från KS ringer. Konstigt! Förra veckan när hon fick mina sista provsvar så sa vi hej då till någon gång i höst. Allt såg så bra ut så nu var jag klar. Men iom forskningsprojektet jag är med i så skulle jag komma in för uppföljning i höst! Halleluja jag blev då nästan religiös!

Men säg den glädje som varar! Mina prover från förra veckan hade min läkare även skickat vidare på djupanalys!!!! Och det visade sig att det var ju inte alls bra eller färdigläkt! Så nu ville dom ha mera prover och även en odling från sårskorpan i huvudet!  2 olika antibiotika  inringda  till apotek skulle hämtas promto och börja med direkt!
 
Men WTF! Orka!
 
Moppar ner till labb i centrum där jag numera känner alla sköterskor som tar prover! Men så lätt ska det inte vara, någon odling kunde inte dom göra bara ta blodprov
Odlingar tar bara distriktsköterskan, faan jag som egentligen tillhör en läkarmottagning på andra sidan Åkersberga! Vill inte moppa ända dit sent på eftermiddagen, jag chansar och går in på närmsta läkarmottagning och en dsk går förbi precis när jag står i kassan. Det där kan jag ordna med säger hon glatt! Men hallå, ska jag köpa en lott? Så nu är allt lämnat och jag har fått en tid till KS nästa vecka för träff med läkaren. Måtte det nu inte vara något tjoller med läkningen, det bara orkar jag inte!