Summa sidvisningar

måndag 25 januari 2016

Rehab dag 2

Vaknar långt innan klockan ringer, inte så konstigt kanske somnade väl runt 10 igår! Ligger ju med huvudet nere vid fötterna och rummet är becksvart, försöker somna om men det går inte! Inser att det här är ju inte hållbart ser ju ingenting! Men ögonen vänjer sig och efter ett tag och jag kan gå upp.

Klär på mig något mittemellan träna/sommar vet ju inte riktigt vad som händer idag! Tar rulle bort till matsalen, inser att det blir 4 veckor utan frukostmacka, fanns ingen smart brepågrej och be om hjälp är ju inte min grej! Tar mig ut till ett bord på terrassen glömde bort att jag inte kan sitta  "på fel sida av bordet! vilket resulterade i att jag höll på att välta både bord och stol. pinsamt! Men men, min nyfunna vän Per som jag delat bord med några gånger kommer och sätter sig, känns lite bättre när någon "bekant" sitter vid samma bord! På dagens schema ska jag börja med inskrivning till sjukgymnasten men som nu titulerar sig "fysioterapi" Varför varför?  Jaja men jag är ju rätt luttrad på vilka frågor dom ställer men har svårt för att sätta upp några nya mål! Har ju insett att några nya under kommer inte att ske! Men hon verkar rätt vettig, ska försöka hjälpa mig så jag kan komma ner i polen med min fuckade fot! Hon ska också gå igenom gymmet med dom redskap som passar mig!

 Det är varmt ute, men på ett behagligt sätt, alldeles lagom! Lyckades få tag i en person som kunde hjälpa mig med sängproblemet så i natt ska jag kunna sova utan problem! Nästa tid att passa var uppkörning med moppen som levererades idag! Lite kul att se hur den nyexaminerade arbetsterapeuten tog sitt jobb på fullaste allvar när hon skulle bedöma om jag var "körduglig"  Jag ville bara att hon skulle gå, nu ÄNTLIGEN skulle jag få röka, det hade jag inte gjort sen kvällen innan jag åkte! Så ut med moppen igen (rökfritt på hela anläggningen) kör ner till strandpromenaden och får äntligen röka, det var gott! Nu när jag vet att jag kan bo kvar i rummet så moppar jag till receptionen för att hyra ett säkerhetsskåp. Moppar hem och lyckas efter några försök att få till koden jag vill ha till skåpet. Testar några gånger att det funkar och låser sen in plånbok och mobbe.

Dax för dusch och vis efter gårdagens dusch tog jag med tofflorna in på toa. Lika jobbigt idag men inser att det nog mest beror på att jag spänner mig så, tog mig knappt in till sängen efteråt skitfoten var som en brun äcklig banan. Vad faan ska jag göra? Inser att det här går inte, det är bara en tidsfråga innan jag ramlar! Jag tänker att får jag bara sova ordentligt i natt så kanske det går bättre i morgon!

Dax för middag, nu har jag lärt mig vilken sida jag kan sitta på. Efter middagen tar Per och jag (han har flickvän) med oss varsin kaffe (jag kör kopparna på moppen) ner till strandpromenaden, Väldigt trevligt att sitta där och kolla på semesterfirande folk, dricka kaffe ta ett bloss !

Väl hemma igen ska jag öppna säkerhetsskåpet för att ta ut mobben, då funkar inte koden, jag blir så trött!