Summa sidvisningar

onsdag 1 juni 2016

Dag 1 shunt

Never ending story!

Mitt liv cirkulerar runt sjukhus numera, det känns så. Med allt trassel iom protesen som inte ville läka så opererade dom bort min shunt för något år sedan. Nu vill neuro sätta tillbaka den när jag påtalat att mitt minne blivit betydligt sämre efter att shunten togs bort. Men för att försäkra sig om att det är shunten som är boven så skulle jag gå igenom några tester på neuroavdelningen, Jättebra tycker jag att det för en gångs skull finns en inarbetad plan och rutin för något jag ska gå igenom.

Sagt och gjort fick välja mellan att bli inlagd i 2 dagar eller åka emellan, inget svårt val!  Ställde med glädje klockan på 05:30 för att få sova i egen säng! Känns så bra att numera vara ickerökare, bara att stoppa in en prilla innan jag åkte, ingen abstinens här inte!

Fick börja med att göra en massa tester med en sjukgymnast, efter det flera minnestester med en arbetsterapeut. Efter att alla tester var klara skulle jag tömmas på 38 ml ryggmärgsvätska
Tackade nej till lugnande men fick bedövning. Tog en dryg halvtimme att fylla röret.  Blev förvarnad om att jag skulle få en riktig skallebank efteråt.