Summa sidvisningar

tisdag 16 augusti 2016

KS operation nr?

Nu börjar det kännas ok. Kanske kanske blir det bra nu och inga fler operationer. Om inte annat så borde min familj tycka att det skulle vara skönt. Men men vilken familj jag har, logistiken runt mina operationer borde ge medalj!

Kvällen före, Maddo kommer för att frakta bort kissen som inte får vara hemma.Hon hibbiscrubbar hela mig två gånger och ser till att jag kommer i säng, försöker tar med sig kissen, men hon fattar vad som är på G och vägrar komma fram under soffan. Kissen blir kvar hemma och jag får ha stängd sovrumsdörr.

Operationsdagen, pling plong 06:00 Där står Sophia redo, hibbiscrubbas igen 2 ggr och rena kläder. Hon skjutsar in mig till KS och följer med till avdelningen. Jag görs iordning med operationskläder och rullas ner till operation, Sophia stannar kvar på rummet.

Jag vaknar upp från operation och efter ett tag tillbaka på avdelningen, där väntar Sophia och Frida. Under tiden är Maddo hemma hos mig och lyckas få med sig Doris! Min läkare kommer förbi och berättar att operationen gått bra och han är riktigt förhoppningsfull och det är jag med! Han byter kompress och ser nöjd ut så jag får åka hem. Mina päron som skulle ha hämtat mig får ledigt då Sophia är kvar så hon skjutsar mig hem. Snäll som hon är och inser mer än vad jag gör så fixar hon en rullstol att åka i ner till entrén.

Skönt att komma hem, mamma kommer på kvällen och byter kompress enligt läkarordination.
 Värre är att försöka sova sittandes som jag är tillsagd, försökte verkligen men det gick verkligen inte!