Summa sidvisningar

tisdag 21 februari 2017

Piiiip

Har låtit piiiiiip i örat i flera veckor. Men har så långt till husläkaren så jag har inte orkat ta tag i det. Men så fick jag se reklamen om KRY träffa en doktor online. Jamenvisst perfekt! Jo det funkade tekniskt bra, men hur tänkte jag egentligen, hur skulle hon kunna fixa pipet via videolänk? Hmm jag fick rådet att köpa revaxör
Jaja sagt och gjort moppade till apoteket och köpte det, hem igen och bad Pär hjälpa mig att få i smörjan och skölja ur  med tillhörande sug! Hmmmm aj aj jätteont i örat?

Dagen efter jätteont med piiip, satan nu måste jag nog gå till en riktig doktor! Skämdes lite när jag berättade vad jag gjort för doktorn. Lite svårt för live-doktorn att se något då hela örat var fullt med revaxör klägg! Hon torkade rent och ojjade sig lite, kraftig öroninflammation. Suck suck dubbelsuck. Jahaja fick en kur antibiotika
Men får se det positivt, länge sedan jag åt "vanlig" penicillin;)