Summa sidvisningar

lördag 1 april 2017

Andra sidan!

Jo visst jag är lite nyfiken på hur det är där, men just nu har jag inte tid!

Men det höll en idiot på att ändra på idag! Skrev ett mail till trafikkontoret får se om det hjälper!


Hej

Idag var jag 10 cm från att bli överkörd IGEN. Övergångsstället 276 och Bergavägen där har även bilister som ska svänga av 276 och åka höger in på Bergavägen grönt samtidigt som övergångsstället har grön gubbe. Jag har flera gånger fått stanna för bilar som bara kör och inte är medvetna om att det även är grönt för gående. Så jag tittar alltid extra innan jag åker över trots att jag har grön gubbe. Idag hann jag 2 meter ut på övergångsstället så kom en bil i hög fart som fick tvärnita för mig. Han fick stopp på bilen 10 cm från min permobil. Jag vart chockad och det såg föraren av bilen också ut att bli.



Så snälla, ställ om rödlysena så gående och bilar inte har grönt samtidigt, eller hellre stäng av för högersvängande trafik där. INNAN NÅGON BLIR ALLVARLIGT SKADAD!