Summa sidvisningar

onsdag 9 maj 2018

Suck suck dubbelsuck!

Varannan dag ska jag till distriktsköterskan för omläggning. Pappa är snäll och skjutsar! Glad i hågen in på sköterskans rum och jag säger glatt- Nu tror jag att såret är jättefint så det här är sista gången vi ses!

Upp på britsen av med korsett och tröja och inväntar glatt ett medhåll, men istället hör jag - MEN OJDÅ! -WTF vadå? - Nä det här ser inte bra ut, vänta lite jag måste hämta en läkare! Min husläkare kommer in och får en sån där jobbig rynka mellan ögonen, det här måste du åka in med! Lägg av, orkar inte, dessutom ska Sophia & Johanna komma på middag, jag har inte tid! Jag skickar en remiss till akuten så åker du direkt, vi bokar sjukresa. VILL INTE, ORKAR INTE! Men inser att jag har ingen talan. Ringer Pär säger som det är och ber honom ringa Sophia och avboka middagen. Går ner och säger till pappa som väntar och säger åt honom att åka hem och inväntar taxin!

Jaha vilket skit, ska det liksom aldrig ta slut! Kollar hur många snusar och mobbebatteri jag har och inser att det här blir kattskit! Väl framme på
anmäler jag mig i kassan och han ber mig vänta, jag går på toa och när jag kommer ut därifrån står läkaren från i Lördags och väntar på mig! Kom säger han vi har fått ett rum runt hörnet! Men  hallå, köp en lott!  In på rummet och han börjar undersöka mig, då knackar det på dörren och in kommer Fian! Lilla gulliga söta Sophia, jag blir gråtfärdig, plötsligt känns allt så mycket lättare! Men säger farbror doktorn, det här borde tappas, men å andra sidan det är alltid en infektionsrisk att tappa så jag vet inte! Nähä om inte du vet då kan ju jag få bestämma? Det blir ingen tappning, ska vara observant på smärta, feber m.m känns väldigt ok! 

Får åka hem och det känns så skönt, och världens bästa Fian levererar en tilltufsad mamma hemma hos Pär!