Summa sidvisningar

onsdag 22 januari 2020

Skitdag!
Tisdag! Pär åkte in i gårkväll för sin operation så jag var själv hemma. Tisdag då är det städdag och dom brukar komma vid 2. Jag hade ett par paket att skicka och tänkte jag moppar ner till posten innan hon kommer så har jag det gjort. Lastar på mina paket på vagnen tar nycklarna låser dörren och åker iväg. Moppen hade stått på laddning som vanligt hela natten. Moppar upp till centrum tar en nummerlapp och åker upp bakom kön och ställer mig för att inte vara ivägen. 

Min tur, konstigt moppen avstängd, jag vrider på nyckeln och inget händer, vrider om nyckeln igen alla lampor tänds men snabbt släcks alla ner och bara dom två första röda lyser, stendöd. Jag försöker ett par gånger till inget händer. Vad faan gör jag? Jag åkte iväg med bara nycklarna alltså ingen telefon eller plånbok! 

Börjar känna mig smått panikslagen, ser ingen jag känner. Har som tur är rullen bak på moppen, tar ner den och går till posten. Frågar tjejen bakom disken om jag får låna telefonen, jag vet inte  vi får inte låna ut den! Men snälla det är panik! Eftet en massa mickel, inte lätt att ringa ut på ICAS interna telefon så slår det mig  enda mobilnumret jag kan utantill är exet och mamma. Försöker ringa mamma inget svar, provar igen inget svar. VAD GÖR JAG?

Går tillbaka till moppen  fortfarande stendöd! Vid Subway sitter ett gäng pensionärer går fram till dom och frågar om jag kan få låna en mobil? Får en massa skeptiska blickar och efter stund kliver en farbror upp och frågar vilket nummer jag vill ringa? Han börjar mickla med mobilen, verkar inte veta hur man gör för att slå ett nummet  han släpper inte ifrån dig mobilen utan håller på fram och tillbaka, till slut får han till det. Men fortfarande inget svar hos mamma. Sätter mig på moppen igen  fortfarande stendöd. Ser en tjej ta nummerlapp på posten och det ser ut som hon har Attendos arbetsskjorta på sig. Iväg med rullen igen och går fram till henne  men fel företag, men hon är snäll och letar rätt på Attendos Täbynummer och försöker ringa dit. Tänkte att jag skulle få tag på Sophia, men ingen svarar där heller. 

Jag går tillbaka och sätter mig på moppen, slut på idéer. Då kommer gubben från Subway som " lånade" ut sin telefon innan, då försökte han att ringa igen och LYCKA mamma svarar! Förklarar snabbt vad som hänt och vart jag är hon skickar iväg pappa. Herregud, jag känner hur hjärnan börjar stänga av och hur kroppen slutar fungera. Jag sitter där på moppen och väntar på pappa och väntar, till slut ser jag honom i andra änden av centrumet på väg över till andra byggnaden, för långt för att ropa! Fram med rullen igen, gubbbarna på Subway hade gått  frågar en tjej som sitter på bänken framför posten om jag får låna hennes mobil!

Får tag på mamma som ringer pappa och till slut kommer han. Men moppen är ju fortfarande stendöd. Vi lämnar den där och pappa skjutsar mig hem. Kommer precis när städtanten kommer  tar min väska och en käpp och ner till mopperummet för att hämta laddaren. 

Pappa skjutsar tillbaka till centrum och väl tillbaka till moppen måste vi hitta ett elutag det finns ett vid utgången men hur ska vi få moppen dit? Jag har lyckats få med mig min väska men ingen telefon! Men då kommer det fram en jättegullig kille och frågar om vi vill ha hjälp? Han lägger sitt paket i min rulle och hjälper pappa att baxa iväg moppen till elutaget, så snäll! Vi stoppar i laddaren och lampan lyser. Pappa går iväg en halvtimme och jag sitter kvar och väntar. 

När han kommer tillbaka drar vi ur laddaren och försöker starta men fortfarande död. Vad gör vi? Plockar ur pläd och lite annat i korgen och lämnar moppen där! Pappa skjutsar hem mig!

Jag känner mig totalt bombad, helt hjärndöd och illamående. Jag ringer Sudexo som har hand om reparationer på moppen. Dom stänger strax och har inget förslag på vad jag ska göra. Jag får helt enkelt låta moppen stå kvar i centrumet, känns ju sisådär!