Summa sidvisningar

tisdag 14 februari 2017

Skumt det blev!

Det blev ingen ny lägenhet för mig & Pär. Vi hade visserligen kunnat bjuda mer men vi tyckte inte att den var värd det, så by by! Men jag har precis haft att göra med världens sämsta mäklare .......... från Mäklarhuset. När vi kom till visningen tog han mitt namn och nummer, precis som det brukar vara. Vi tittar på lägenheten säger tack och hej till mäklaren!

 Dagen efter ser vi på Mäklarhusets hemsida att två personer har börjat buda. Det är en kvällsvisning planerad på måndagskvällen  enligt hemsidan så vi går på den också. Säger hej igen till samma mäklare! Ingen av gårdagens besökare var där. När vi kommer hem så bestämmer vi att lägga ett bud. Budgivare 2 svarar snabbt med ett motbud, budgivare 1 är tyst. Så där håller vi på budgivare 2 och vi. Så fort vi höjer så höjer han. Vi är visserligen en bra bit från vårat maxtak men det börjar kännas som att lägenheten inte var värd mer. Inte ett enda samtal under den här tiden från mäklaren han är totalt ointresserad av att sälja.  Jag ringer då till mäklaren frågar honom om han tror att budgivare 1 kan vara intresserad av min lägenhet istället. Jo det kan visst vara mycket möjligt svarar han.

 Hmmm jag måste nog ringa min mäklare som har hand om min lägenhet. Han säger att han har följt budgivningen på nätet. Det kommer fram att han sålt just den lägenheten för några år sedan och han är förvånad över hur hög budgivningen är. Nu börjar det bli lite märkligt, han borde ju vilja att jag köper så han får sälja min! Men han är schyst och får oss att avstå från att lägga fler bud! Så här i efterhand känns det som vi slapp undan med blotta förskräckelsen. Vi hittar nog något snart, och våren är ju fin på min balle:)