Summa sidvisningar

måndag 5 februari 2024

 Fy vilken jobbig dag! Hade en tid till en special-tandläkare inne i stan på Östermalm.


Mamma var snäll och följde med då jag tagit reda på innan att det var totalt obefintligt handikappanpassat. Vi tog en färdtjänst taxi kl 10. Resan in gick smidigt och en jättetrevlig chaufför väl framme kommer jag inte ur bilen själv, låg bil och jättehög trottoar, chaffisen fick dra mig ur med ena armen. In genom porten, mamma fick hålla upp dörren, väl inne 5 trappsteg fram till hissen, ledstång på höger sida!. Jag fick lämna rullen där nere, hade käppen med mig också!
Jättegullig hiss, där hade ändå inte rulle fått plats! Det tog en timme inne hos tandläkaren, Väl klar bokade jag returresan, första lediga bil 50 minuter senare. Satt kvar  hos tandläkaren i korridoren, fanns inget väntrum! 10 minuter kvar så tar vi hissen ner, tur rulle stod kvar! Står innanför porten och väntar och väntar ingen taxi! Taxin kommer 15 minuter sen och det är samåkning! Lämnar av en medföljande tant på Körsbärsvägen (norrtull) och reser hemåt. Hemma 15:10 så hjärntrött och illamående, vilken pärs! Tack snälla mamma som följde med, hade aldrig fixat det här själv!