Summa sidvisningar

fredag 11 december 2015

Ont!

Helvete helvetes! Fullt påklädd öppnar ytterdörren för att gå ut till moppen, kliver ut i trapphuset då viker sig skitfoten och jag faller handlöst ner på klinkergolvet. Det gör ont, försöker sätta mig upp men skitbenet har fastnat under mig. Måtte ingen komma, tänker jag. Inte för att jag känner mig dum utan mer för att grannarna säkert skulle tycka att jag borde bo på ett vårdhem istället.

Lyckas dra loss benet med friska armen, hasa mig in i hallen och får tag i dörrhandtaget så jag kan stänga dörren. Jaha nu då? Inser att jag måste hasa mig in till vardagsrummet och soffan för att kunna ta mig upp. Jag tror inte att jag behöver säga hur jag kände mig då? Lyckas häva mig upp, har nu bara en sko på, den andra slet jag av mig när jag låg på hallgolvet. Jaha försöker ställa mig upp och känner att foten är nog stukad, har som tur är dålig känsel där. Haltar tillbaka till hallen och nu åker både fetskena med skor på. Åker iväg med mina paket och inser att skor och skena får sitta på inomhus idag. Tur att jag duschade i morse!