Summa sidvisningar

fredag 9 januari 2015

Nog nu!

Ja nu räcker det, har det iof gjort länge!

 Klockan ställd på 05:30 var inställd på en snabbis på KS för att sy igen hålet! Men man ska ju inte tro så mycket.

Blir uppropad av en sköterska jag lullar efter med min rulle in i ett operationsrum fullt med sjuksköterskor och två läkare? Jaha! får hjälp att lägga mig på en supersmal brits, Nu rakas håret av runt "hålet"  och dom börjar bedöva, vet inte hur många nålstick jag fick, men vet att det gjorde jäkligt ont!
Operationen håller på en dryg timme, faktiskt ganska intressant att höra dom två läkarna diskutera sig fram till hur dom skulle lösa mitt hål. dom fyller på med bedövning hela tiden. Det går tydligen inte att "bara" sy ihop då huden just där blivit så tunn efter alla operationer. Istället väljer dom att ta en bit hud från bakhuvudet att lappa med. Ingen skrattar när jag frågar om dom syr med korsstygn eller efterstygn? Det springer folk runt mig hela tiden, plötsligt hojtar en sköterska till, någon håller på att halka på golvet, mycket blod är det! Sköterskan var bra, hon lärde sig hur hon skulle få stopp på min spastiska arm som fick spel med jämna mellanrum.

Ja nu är det bara att hålla tummarna, ska tillbaka på onsdag och träffa en av läkarna. Mössan ska sitta på orörd i 3 dagar innan jag får skölja av huvudet!
Fick tyvärr inte fota under operationen!