Summa sidvisningar

söndag 24 januari 2016

Rehab Dag 1

Ja borde väl skriva något om hur fantastiskt allt är för, jag har ju haft "tur" att få åka 4 veckor till Teneriffa för intensiv rehab.  Jag bara önskar att jag varit i lite bättre skick.

Resan hit var jobbig, halvvägs var jag tvungen att gå på toa och flygplanstoaletter är ju som bekant inte särskilt handikapp-anpassade! Precis när jag kissat klart och har precis spolat och tvättat händerna då hamnar vi i värsta ovädret, jag fick slänga mig ner på första lediga plats medans vi åker bergochdalbana! Väl framme ska vi handikappade vänta tills alla andra klivit av. Planet har stannat en bit ifrån gaten så dom friska fick åka liten buss medans vi andra slussades in i någon typ av skylift i den fick vi vänta länge för det var många som hämtades på bår och var ofärdiga, Dörrarna står under tiden vidöppna och avgaser från andra plan och småbussar fyller hytten, vidrigt! Efter mycket om och men slussas vi vidare till en buss, får åter igen åka en skum liftanordning då busstrappan var tvärbrant,!

Väl framme på Vintersol tar personalen hand om allt bagage och incheckningen går smidigt. Går med rulle bort till mitt rum. nu är jag helt slut. gick ju upp 04:00 i morse! Väl inne på rummet konstaterar jag att allt är åt fel håll. Det är mitt eget fel som inte sagt något innan. men det är så obegripligt att förklara att jag måste ha en vägg bakom ryggen när jag sover på min vänstra sida bla bla bla. Det är ju ändå 50%chans att det blir rätt! Hmm konstaterar att det inte går att göra något åt det just nu. Går iväg på informationsmöte och vi är ca 20 stycken nya. Sen händer inte så mycket mer, vi ska samlas igen till middag! Jag går bort till mitt rum med rulle och tar en dusch, väl färdigduschad och blöt sittandes på dusch-stolen så inser jag att det här var ju inte så bra.allt åt fel håll igen! Läskigt. men lyckas ta mig in till sängen. Blir sittandes där och funderar på hur i helsike jag ska fixa 4 veckor så här?  Telefonen ringer? Skumt! Det är receptionen som ber mig ringa till min dotter som ringt och sökt mig! Konstigt jag skickade ju ett grupp-sms när jag kom fram? Kollar mobben och ser att det sms`t   inte gått iväg! Suck

Middagen var helt ok och nu skulle jag äntligen få sova! Men frågan var ju hur? Bestämmer mig för att vända på bäddningen och sova med huvudet vid fötterna så blir det rätt. Men nu har jag ingen sänglampa istället!