Summa sidvisningar

lördag 9 januari 2016

Voine voine!

Hur rastlös får man bli?  Har stängt ner alla Tradera annonser så jag hinner få iväg det sista, nu är det bara 2 veckor kvar till jag åker och blir borta i 4 veckor.

Så då måste jag hitta på något annat att göra! Hmmm snön vräker ner och det är -8 men jag har ju min scooter-overall. Sagt och gjort på med full mundering och ut! Det är faktiskt lite kul när jag ser hur folk glor när jag sicksackar genom snödrivorna och knappt ser något när snön vräker ner! Känner mig lite som en galen Harry-rally, men det bjuder jag på!

Först ner till centrum posta ett paket in på Apoteket hämta förbeställd medicin, hmm sen då? Ähhh jag kör till Coop dom har ju dom billigaste ciggen i Åkersberga men det är lite långt! Sagt och gjort sladdar ner till Coop, passar på att handla en del och tar en tur in på Ö&B dom har billigt balsam! (jo jag har precis köpt 2 limpor cigg men åker en omväg för att spara 2 kr, sån är jag! ) Och så hem!


Hmmm käkar lite gröt och blir rastlös igen! På med full mundering igen, tittar på mina 3 sop-påsar i hallen, ska jag våga? Har bett kidsen kasta mina sopor sen snön kom, jag vet att det blir snorhalt i soprummet när man har snö under skorna! Men inga barn i sikte så sop-påsarna får åka med. Tog det superduperförsikt och kände mig som bambi på hal is inne i soprummet, läskigt men det gick!
Sladdade ner till centrum och ser att bolaget är öppet, konstigt vad är klockan? Jaja då kanske jag skulle köpa lite vin ändå, snurrar runt lite och hittar inte det jag vill ha, då kommer en expedit och frågar om jag vill ha hjälp? JAAAAAAA jisses vad nice dom ser inte mig som en stammis:) Mitt favvovin hade tydligen fått en ny plats, tack för det! Nu när jag köpt vin kan jag ju inte äta rotmos som jag hade tänkt, det passar ju inte! Så jag åker till mitt nya favvoställe ett sushiställe som har jättegott stekt ris med kyckling.

Så det kan bli! Hem och hänga en maskin tvätt och dammsuga, nu kommer jag inte på något mer att göra. Hur ska jag slå ihjäl 2 veckor innan jag åker?